De langeeeeeee langeeeee reis

9 augustus 2013 - Zoetermeer, Nederland

BOO lieve allemaal! (boo betekent hallo in het chichewa)

Sorry dat ik nog geen nieuwe blog heb kunnen plaatsen...... maar na dit verhaal zullen jullie begrijpen waarom....

Maandag 05-08-2013 vertrokken wij na vele knuffels en enkele tranen naar London met British airways. De vlucht zelf verliep heel goed beter dan dat ik had verwacht. Aangezien ik twee was toen ik voor het laatst had gevlogen vond ik het toch wel spannend om te gaan vliegen. Ik heb dan ook de hand van degene naast mij fijngeknepen op het moment van opstijgen haha. Maar eenmaal boven de wolken vond ik het prachtig! Ik heb echt zitten genieten!

Maar toen we dan eindelijk boven London waren besloot de piloot nog even een paar rondjes te vliegen..... waardoor we dus 45 minuten vertraging opliepen op een overstaptijd van 1,5 uur..... en aangezien heathrow niet het kleinste vliegveld is mistte wij door de vertraging onze vlucht naar Ethiopië - Adis Ababa -. We gingen meteen informeren wat de mogelijkheden zouden zijn voor een andere vlucht maar helaas die was er die avond niet meer... We zouden pas de volgende dag om 20:00 uur vertrekken naar Kenia - Nairobi- met Kenia airlines. Dit hield dus in dat we die avond een hotel kregen in London om te overnachten. En tjaaa als je dan toch de volgende dag in London bent waarom zou je hier dan geen gebruik van maken...? We zijn dus de volgende dag super speedyyy door London gaan touren en hebben in ieder geval alle bezienswaardigheden gezien die ik wilde zien :) ; Towel bridge, London eye, Big Ben, The Tames, st. Pauls en nog een heleboel katendrale.

Aan het einde van de dag zijn we met de metro terug gegaan naar London airport Heathrow om daar de vlucht te pakken naar Kenia. De vlucht was niet heel fijn.. ik probeerde te slapen heb serieus in alle mogelijke posities gelegen maar niks leek een ideale slaappositie te zijn... -.-" Ook het tv'tje was stuk bij mij dusss had beter gekund... maar goed onder elkaar was het heel gezellig we hebben erg gelachen!

Tim vroeg bijv. waarom ze gebarentaal deden bij het instructiefilmpje dus ik vond dat een nogal domme vraag en antwoorde sarcastisch: voor blinden ....... -.-"

Of toen Anne zei kijk ik zie de evenaar! Sarai antwoordde: aaaaah ja ik zie hem ook!! En chanel: aaaaah anne wil je het filmen voor me?! hahahahahahaha het was gewoon de horizon ofcourse hahahahaha

We gaan btw een boekje maken van alle geniale uitspraken van deze reis :D

Maar goed na een vlucht van 10 uur zonder slaap gingen we landen.... Maar tijdens het landen zagen we dat er rook uit het vliegveld gebouw kwam.... en eenmaal aan de grond bleek dat het vliegveld in brand stond.... We hebben toen nog 3 uur zitten wachten tot dat we ein-de-lijk het vliegtuig uit mochten en met een busje naar een grote loods werden gebracht waar onze bagage zou moeten staan.....? Nee dat stond er dus niet..... Great!

vervolgens zijn we naar buiten geleid en werden alle mensen met bussen naar hoteld in de buurt gebracht. Wij stapte in een klein busje, zo een waar de tassen boven op gegooid zouden worden..... als je tassen zou hebben..... die dus kwijt waren maar goed, het busritje was kapot eng no kidding! Ze kennen hier geen verkeersborden, lichten, richtingaanwijzers of verkeersregels op welke manier dan ook! De chauffeur gooide zich overal voor scheurde over de weg en wijkt zelfs niet uit voor een koe! hahaha jaa we hebben een koe aangereden! Gelukkig liep de koe na dit tragische incident gewoon weer vrolijk verder.

Aangekomen bij het hotel werden we warm ontvangen en werd alles in werking gesteld om ons verblijf te regelen. En wat bleek nou!! we waren bij toeval in een busje met allemaal rijke Afrikanen gestapt en daardoor bij een 5 sterren hotel gedropt waar wij dus voor gratis konden verblijven eten en van de faciliteiten gebruik konden maken :)

Wij zijn 2 nachten in dit hotel gebleven en zijn afgelopen nacht om 4 uur opgestaan om met een bus te vertrekken naar het vliegveld waar ze een soort alternatieve hal gecreerd hadden om toch zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen te kunnen vervoeren..... Iets teveel mensen voor de formaat hal als je het mij vraagt... Niet overdreven we hebben daar zeker 2 uur staan wachten en zijn 5 keer naar een andere rij gestuurd voordat we bij de hulpdesks waren! Toen moesten we nog het hele controle traject door voordat we dan eindelijk rond 11:00 i.p.v. 09:00 uur konden vertrekken naar Malawi!!!!! Yeaaaaaaah!!!

Het begin van de vlucht naar Malawi heb ik heerlijk geslapen. Het laatste gedeelte hebben Sarai en ik echt gegild gewoon! We hadden super erge turbelentie! Het leek net als of we steeds naar beneden zouden vallen! Een paar Afrikaanse mensen achter ons lachte ons echt keihard uit!

Eenmaal aangekomen in Malawi Lilongwe zijn we met ons eigen busje en chauffeur Charles en local expeditieleider Joy 5 uur naar Zomba gereden. Ook deze rit was weer heel speciaal! We hebben net niet 3 geiten aangereden hebben natuurlijk een prachtig landschap gezien met hutjes van klei en stro echt zoals ik het me had voorgesteld.

We zijn nu aangekomen bij de backpackers waar we lekker pizza hebben gegeten en nu even tijd voor ons zelf hebben. Morgen moeten we vroeg op om te vertrekken naar het project YODEP.

Aangezien we onze bagage nog steeds niet hebben krijgen we dekens en spullen van hier echt super lief!

Nou ik ga lekker slapen het was een lange reis!

Slaaplekker iedereen!!! xxxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa en mama:
    9 augustus 2013
    Hi.....uuuuh ik bedoel BOO!
    Wat een verhaal ...Wat een reis hè?! Schat......Wat een ervaringen allemaal.. ..nu Malawi !!!
    Heel veel liefs en dikke kus !!!!!! Papa en mama
  2. Justin:
    Heey,

Heftig verhaal haha ! Maar veel plezier nu in Malawi, dat zal wel lukken denk ik :)

X Jus
  3. Linda:
    10 augustus 2013
    Dit was de uitgebreide route om naar Malawi te komen... Maar het is jullie uiteindelijk toch gelukt. Zet hem op in Malawi en geniet van de ervaringen die je daar op doet!
  4. Oom Piet en Tante Gea:
    Lieve schat, BOO
    We hebben je verhaal gelezen, we hebben gelachen, terwijl het ook heel bijzonder is, hoe alles verloopt.
    Dit is echt een ervaring, die wij als zestigers, in ons hele leven niet mee hebben gemaakt.
    Ik zie het al voor me, jij als tachtigjarige die honderden keren deze ervaring aan jou kleinkinderen zit te vertellen
    Prachtig, prachtig, prachtig, prachtig, prachtig!!!!!!
    Ik hoop dat wij nog heel veel mooie verhalen van je gaan lezen.
    Laat het de mooiste reis en ervaring voor de rest van je leven in Malawi worden.
    Heel veel liefst en kussen van Oom Piet en Tante Gea en Mit en Roy en Celina en Bently. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Sanne:
    11 augustus 2013
    BOO BRITT, als ik niet beter zou weten is het een spannend verhaal uit een boek......jeemig, ik wacht in spanning op het vervolg, kus Sanne xxx
  6. Sanne:
    BOO BRITT,
    als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik en spannend boek aan het lezen was en het echte werk moet nog gaan beginnen.......ik wacht in spanning op het vervolg!
    Kus Sanne xxx
  7. Sanne:
    11 augustus 2013
    Ik denk.......hij staat er niet.....nog een keer dan maar.....DOM, nog een keer kussen dan maar, dat kan nooit teveel :)
    XXX
  8. FIETJE:
    hi britt,

volgens mij is het een goed plan je verhalen te bewaren voor een boek. Je schrijft levendig, alsof we er bij zijn. Wat een toestanden zeg en dat is maar het begin..............
    Ben benieuwd wat de rest brengt.