Lake Malawi day 1

18 augustus 2013 - Zoetermeer, Nederland

Vanmorgen 17-08-2013 extra vroeg opgestaan omdat we ons moesten klaar maken voor vertrek. Mijn leiders hadden echt een genius idea..... We maken Britt verantwoordelijk om iedereen optijd aan het ontbij te krijgen..... NOT SUCH A GOOD IDEA!!!

Ik was vastbesloten iedereen optijd aan het ontbijt te krijgen en alles netjes te hebben ingepakt en opgeruimd voor 7 uur! Dus had ik mijn wekker om 05:50 gezet ben langs iedere tent gegaan om iedereen "zachtjes" wakker te maken ^^ whuhahahaha erg leuk O:-) daarna hebben we met z'n alle de tenten afgebroken ingepakt spullen in de tassen gestopt en zaten we om stipt 07:00 aan de gedekte ontbijt tafel! YEAH!!! Mam pap bij deze ik kan optijd zijn en ik kan wel opruimen :) be proud!

Na het ontbijt zijn we 3 uur gaan rijden naar cape mclare.... zucht.

Aangekomen in dit paradijs jaa echt niet normaal! Gingen we lekker lunchen alweer pasta! Zitten we wel echt in Afrika? Of in Italië.....? Daarna hebben we de tenten opgezet. Als je uit onze tent stapt kijk je meteen uit over lake Malawi met daarin eilanden rotsen en schattige kleine bootjes. Het is hier heerlijk rustig en vredig. Geen toerisme alleen een prachtig strand en kristal helder water met daarin prachtig mooie vissen! Helaas mogen we niet zwemmen ivm. bilharzia (ik zal jullie de details van deze parasiet besparen daarvoor kunnen jullie google raadplegen). Verder is het hier super super super groen! En dan is dit nog wel de droogte tijd! Ik zie als ik nu even om me heen kijk overal kleurijke bloemen, palmbomen, planten met huge bladeren echt super gaaf! Er is ook een gebouw waar je zou kunnen overnachten die om een boom heen gebouwd is. De boom staat zeg maar in het gebouwtje hahaha net een boomhut echt leuk!

Na de tenten opgezet te hebben zijn we een strandwandeling gaan maken met een hele mooie gids :P Ja weer een knappe jongen! We gingen eerst een stukje wandelen over het strand tot we bij een "rotswand"kwamen met ook weer veel begroeiïng. Daar gingen we toen omhoog. We werden wel gewaarschuwd voor de eventuele overstekende slangen.... *slik*. Boven aangekomen keken we uit over een groot deel van het Lake Malawi. We zijn nog een stuk naar beneden gelopen/geklommen en we hebben daar nog wat zitten chillen voordat we weer teruggingen naar de lodge.

Toen we weer terugwaren bij de lodge ben ik meteen gaan uitrusten in de hangstoel die aan een dikke bom hangt. Heerlijk muziekje erbij even alle indrukken een plekje geven. Je beseft eigenlijk niet hoeveel inpact de reis op je heeft doordat je continue druk bezig bent, maar als je jezelf tijd gunt om erover na te denken en het te beseffen... dan voel je pas wat het met je doet.

Na mijn relax momentje heb ik nog een paar potjes bebawot ...... (geen idee wat de goeie ww vervoeging is geen zin om overna te denken ik ben lekker in malawi niet op school) dat Malawiaanse spel ^^.

De zonsondergang is hier ook echt prachtig! De zon lijkt wel roze echt WAUWWWW. Beetje jammer dat met het verdwijnen van het daglicht ook de lampen uitgingen net als alles op elektriciteit..... uhummmm jaa dat is hier de gewoonste zaak van de wereld dus we hebben gezellig gegeten met kaarslicht. Na het eten hebben we nog een spelletje gedaan en daarna ben ik vrij snel gaan slapen ik was echt he-le-maal kapot!

Tot morgen guyysss!

Sleepwell!! <3

1. Amber:
    Heey Britt,
    Volgens mij heb je de tijd van je leven! Goed dat je de mensen help daar en dat zij dat ook respecteren en leuk vinden. Ik ben nu wel een beetje jaloers op al die mooien en leuke dingen daar...;) have a lot of fun!
    XXX amber
  2. Sanne:
    18 augustus 2013
    Dag lief, ik heb foto's gekeken van Lake Malawi......prachtige plaatjes......wat zal je genieten! Jij voor straks ook welterusten XXX
  3. Amber:
    18 augustus 2013
    Sorry dat ik hier voor een reactie plaats maar hoe kijk je de foto's ik zie er maar weinig...
    Amber
  4. Oom Piet en Tante Gea:
    Hoi Britt
    Wat goed zeg zomaar een dak gemaakt erg hé die vrouw met aids en dan die vogelspin ( ik voel hem bah, bah.
    Ik heb wel sjans hé ( niet verliefd worden hoor ! ) ( ik wel niet naar Afrika mijn te ver. )
    Hé leuk van die broeken, ik ben benieuwd.
    Slaap lekker Brit xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Gea en Piet
  5. Oom Piet en Tante Gea:
    Lieve schat
    Britt wat goed iedereen geroepen.
    Zoóoo 3 uur gereden zonder airco ( afzien )is het echt een paradijs?
    (cape mclare )foto’s maken hé het klinkt allemaal geweldig mooi wat je ziet.
    En weer een knappen jongen ola la la ! o mijn god slangen ik krijg hier al de rillingen weer een te gek mooi bijzonder verhaal.
    Slaap lekker Ge en Piet xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  6. Papa en mama:
    18 augustus 2013
    Hey schat, trots waren wij al.....overtuigd zijn wij nu ook! Op tijd zijn en opruimen.....te gek!!!
    Raar idee he? Dat het meer er zo mooi uit ziet...en dat je er niet in mag zwemmen...wat een mooi momentje voor jezelf zo even in die hangstoel......dat moment dat je je tentje uitkwam lijkt mij echt een kadootje ......en dat heb je verdiend !!!! Supertrots op jou!!! Liefs papa en mama
  7. Paul Daniëls:
    19 augustus 2013
    Hey Brittpit :-)
    Elke ochtend bij het opstarten van mijn werk, lees ik even je verslagje. Het enthousiasme druipt er vanaf, wat leuk.
    En zoals je het beschrijft geweldig ik zie het helemaal voor me (chille in de hangstoel:-) ). Geniet ervan voor je het weet is het voorbij maar die mooie indrukken neemt niemand je meer af! Kijk al uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes
    Paul.
  8. Sanne:
    19 augustus 2013
    @ Amber....foto's gekeken via Google afbeeldingen "Lake Malawi"
    Groetjes Sanne
  9. FIETJE:
    20 augustus 2013
    Hi Britt,

je laat ons een heel andere wereld zien in je verhalen!

ik hoop dat dat de terug weg minder chaotisch is dan de heenreis. Goede reis!