Voorbereidingen

31 juli 2013

Dit is dan echt mijn eerste officiële echte blog bericht!

De afgelopen maanden ben ik hard bezig geweest al het geld voor mijn reis in te zamelen.

Dit deed ik doormiddel van cupcakes en oliebollen te verkopen en ik heb ook van een heleboel super lieve vrienden, familie, kennissen maar ook vreemden donaties gekregen! Als jullie dit lezen DANKJULLIEWEL!!

Maar nu begint toch wel het besef te komen… vorige week ging ik mijn eigen backpack kopen! Wauw dat is zo raar! Je gaat met je ouders spullen kopen voor een grote reis , waar veel bij komt kijken, zonder dat zij zelf meegaan…. Toen bekroop me ineens het gevoel; “fuck! Ik ga ‘alleen’ naar Afrika…”

De meeste tieners beginnen in eigen land. Gezellig met wat vrienden naar de camping…dan naar het buitenland Italië, Frankrijk, Spanje (chersonisos) wat voor veel ouders ook giga spannend is natuurlijk maar nee ik moet zo nodig weer naar Afrika… hahaha tjaa….

Ik ben vandaag met een vriendin/buurmeisje (Chanel) naar de drogist gegaan om daar spulletjes te halen voor de reis. Stuff like:  mini douchegel, tandenborstel, mini tandpasta, handgel, mini shampoo enz. enz. enz.

De drogist zit in het winkelcentrum waar wij ook stonden met de cupcakes en toen zei de drogistman dat hij ons wel wilde sponsoren! Echt aardig! Dus we konden aardig wat shoppen zonder te betalen! Feels gooooooood!

Nu bijna alle voorbereidingen zijn getroffen, op wat inentingen en kleine dingentjes na, ben ik me mentaal en fysiek aan het voorbereiden op mijn reis! Ik probeer zoveel mogelijk te slapen, draag al dagen geen make-up meer (dat is nog al lastig daar zonder spiegel or something) , ik probeer me bewuster te zijn van verantwoordelijkheden die mijn ouders hier voor mij dragen maar die ik straks in Malawi zelf moet gaan sjouwen, ook probeer ik nog zoveel mogelijk vitamines naar binnen te krijgen voor een weerstandboost!

Ik zeg het aftellen is begonnen nog 6 nachtjes slapen en ik ga ver weg naar Afrika!

!!!!!!!!!!P.S Zeg tegen iedereen dat ze mijn blog moeten volgen!!!!!!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud en Léonie:
    2 augustus 2013
    Hoi Britt, wat is dat toch snel gegaan.... Alweer de laatste voorbereidingen treffen en dan zonder je vertrouwde ouders naar het verre Afrika. Succes met de allerlaatste voorbereidingen. Let goed op je zelf, geniet ervan en een hele goede vlucht....
  2. Papa en mama:
    2 augustus 2013
    Hey lieverd zo trots op jou!!!!
    Make your dream come true!!!! X mama
  3. Linda:
    Hoi Britt,

Dit wordt een geweldige ervaring voor jullie! Heel veel plezier!!
  4. Sylvia:
    Hi Britt,
    Heeeeeeel veeeel plezier in Afrika!
    Ben erg benieuwd jaar je verhalen en zal je blog zeker volgen.
    Geniet er van!
    Sylvia
  5. FIETJE:
    Hi Britt,

Spannend, we hopen dat het je geweldig zal bevallen en dat je mooie ervaringen op doet.
    Hopelijk is het internet daar stabieler dan in Italie, want dan kunnen we je blog volgen.
    Harry, Fietje, Rolf
  6. Norma:
    Heyyy Brit,
    Wat gaaf en spannend zeg. Leef elke dag intens en geniet van elke minuut. Zo'n prachtig avontuur kan straks niemand je meer afnemen.
    Have FUN!!
    Groetjes Norma
  7. Ria en Ted:
    Lieve Britt

Wij hopen dat dit grote avontuur al je dromen waar maken. Heel spannend allemaal, maar we weten dat je het kan. Vergeet niet te genieten. Lieve groetjes
    Ria en TedXXX
  8. Geertje:
    Hi Britt
    Spannend hoor! Heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel plezier.
    Hebben ze daar internet? :)
    ook spannend voor je ouders trouwens
    groetjes Geertje
  9. Rien en Sylvia:
    Hey Britt,
    Spannend allemaal wat jij gaat meemaken zeg! En voor je ouders even zo spannend volgens mij ;-)
    Geniet ervan zoveel je kunt en wij gaan je blog volgen hoor!
    Liefs Rien en Syl xx
  10. Miranda:
    Hey Britt,
    Wij wensen je een super gave tijd toe in Africa, gaat vast lukken, en zijn heel benieuwd naar je verhalen en ervaringen! En zullen zeker je blog volgen
  11. Miranda:
    Dit viel eraf
  12. Miranda:
    6 augustus 2013
    Haha, ik probeer het nog 1 keer!
    We wensen je een fantastisch mooie tijd toe en denken aan je, Britt
  13. Paul Daniëls:
    7 augustus 2013
    Hey BrittPit,
    Heel veel succes in Afrika!!!
    Geniet met volle teugen van dit mooie avontuur!! -:)
    Succes!

Groetjes
    Paul
  14. Sanne:
    7 augustus 2013
    Dag lief, als iedereen een klein beetje van jouw motivatie heeft wordt de wereld echt mooier!
  15. Bel:
    9 augustus 2013
    Hoi Britt, Idil en ik wensen jou een geweldige tijd in Africa. Hartstikke leuk dat je dit doet!!
    Kom met suprleuke verhalen thuis. En ik volg je natuurlijk ook. Liefs Bel